Please or Registreren to create posts and topics.

Combioven H 5080BM

Toestel is 10 jaar oud en koste 1800 euro wat niet niets is voor een combioven.

De rechterkant van het touch display werkt al tijdje niet meer zoals het hoort.

Sinds gisteren helemaal niet meer.

Na wat google opzoekwerk blijkt het probleem met deze display tiptoetsen een algemeen

probleem is en dus bekend probleem te zijn(fabricagefout).

Van Miele verwacht je dan toch dat ze dit op een deftige manier oplossen daar dit een algemeen

zo goed als zeker een slecht werkend onderdeel is.

Miele zou er zich helaas niets van aantrekken en wilt de herstelling wel uitvoeren mits een zeer dure

kost.

Bedragen van enkele honderden euro's (van 500 tot 700 euro)voor een defect display is toch niet te verantwoorden!

Waarom koopt een mens Miele? Omdat je kwaliteit verwacht! Daar wil je dan ook de prijs voor betalen.

Maar dan verwacht je ook een degelijke service!

Als ik verplicht wordt een nieuwe combioven te kopen, zal het alvast geen Miele meer zijn.

En hoe tevreden ik ook ben van mijn Miele wasmachine en Miele vaatwasmachine, dan investeer ik mijn euro's

in een ander merk.

Bekend probleem inderdaad. Soms helpt het nog wel eens om de stekker er een tijdje uit te halen. Maar meestal moet er echt een printplaat vervangen worden. Ik heb begrepen dat dat zomaar 500 euro kost. Dat is een 10 jaar oude combi-oven niet waard, lijkt me. Eten uit een Miele oven is ook vaak niet zo lekker (met harde stukken in het eten). Onze vorige oven was ook een Miele, maar een ouder model. Mijn ouders hebben een Siemens, die is echt beter.

Ik denk dat Miele vooral uitblinkt in wasmachines enzo.

Vandaag iets ontdekt. Met een microvezeldoek heb ik de achterkant van het display, waar de stroombaantjes voor de touch lopen, eens proper gemaakt.Het is nog niet perfect maar de meeste tiptoetsen blijken weer beter te werken. Ik vermoed dus dat de oorzaak moet gezocht worden achter vervuiling/oxydatie van de folie met stroombaantjes. Bestaat er iets waarmee deze achterkant op een veilige manier zou kunnen proper gemaakt worden?
Ik dacht aan zoiets als een 100% alcohol oplossing. Isopropnol. Is dit een correcte denkpiste.

Alcohol zou goed moeten werken. Er is ook speciale Deoxit in de handel. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/CAIG-LABORATORIES-D100L-25C-Contact-Cleaner/dp/B0000YH6F8/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=deoxit+d100&qid=1610465497&sr=8-2

 

Kun je er goed bij? Of moet de oven eerst uit de kast gehaald worden?

Oven moet uit de kast maar dat is geen probleem.  Bedankt voor de tip!

Ik ben benieuwd of het schoonmaken van de achterzijde de oplossing was en of de oven nog steeds goed werkt?

Die van ons reageert nog maar op een paar toetsen (steeds weer andere). Daarnaast zit de glasplaat aan de binnenkant ook los (een nieuw rubber maakte niets uit).

 

Ik hoor graag.

Hey,

Schoonmaken van de achterzijde heeft helaas niets geholpen.

Scroll naar boven
Scroll naar top