Please or Registreren to create posts and topics.

Geurcapsules ruiken niet

Een tijdje alweer heb ik nu een Miele passion W1 wasmachine en T1 droger in huis. Mijn vorige Miele machines heb ik 30 jaar probleemloos gebruikt (nee echt hoor), dus nu weer Miele en voorlopig werken ze naar tevredenheid met mooie moderne features. Zelfs het WiFi gebeuren werkt goed en dat ken ik van andere ‘verbonden’ apparaten wel anders.
Dus niks dan halleluja.

Maar….de droger gebruikt van die geurcapsules. De eerste twee of drie wasbeurten was dat geweldig. Aqua, het hele huis rook fris.
Een capsule had ik vervolgens, bij het dichtdraaien, verschoven en die was leeggelopen. Even wennen zo’n nieuwe machine. Geeft niks, nieuwe capsule erin gezet.
Nou is het vreemde dat de was totaal niet meer geurt. Echt niks, nada. Ik heb de filters stofvrij gemaakt. Gekeken of de capsule wel goed geplaatst was (ja, lipje is eruit getrokken). Gecontroleerd of de capsule zelf niet met stof dicht geslibt zat. Ik heb er zelfs nog een tweede nieuwe capsule naast gezet zodat er nu twee capsules in de droger zitten.
Gewoon géén geur aan de was…. De dealer heeft zoiets nog nooit meegemaakt. De machine droogt perfect, dus er is niks stuk. Dan kan ik ook geen reparateur langs laten komen als er niks stuk is.

Ik begin gewoon te twijfelen of er iets met mijn neus mis is… of ik zie iets vreselijk stoms over het hoofd maar voorlopig zou ik niet weten wat.
Bij de allereerste was,-en droogbeurt met de nieuwe machines had ik wat oude handdoeken gebruikt om te experimenteren. Ik gebruik die doeken nooit en laatst kwam ik ze weer tegen. Die ruiken nog steeds naar aqua…vandaar dat ik mijn opmerking hier plaats.

Blijkbaar wordt dit forum niet heel druk bezocht, maar ik reageer toch maar even op mijn eigen bericht omdat ik de oorzaak/oplossing gevonden heb.

omdat de geurcapsules toch niet geurden dacht ik ‘ik sloop er een om te zien wat er mis is’. Inderdaad werd mijn vermoeden bevestigd. Als je het witte omhulsel er af trekt (even wrikken) zie je dat de strip, die je bij het plaatsen van een nieuwe capsule eruit moet trekken, een opening in de capsule vrijmaakt waardoor de vloeistof naar het kussen-achtige materiaal kan stromen dat die vloeistof gedistribueerd naar buiten laat.

bij het eruit trekken van die strip blijft er precies over dat gaatje een stukje van de strip zitten. Het gaatje wordt dus niet geopend zoals de bedoeling is. Ik denk dat de lijm waarmee de strip over het gaatje is geplakt te sterk is.

ik heb het materiaal doorgeprikt en de huls er weer om geklikt. Dat ging wel gepaard met een hoop weglekkende vloeistof. Heerlijk ruikende vingers de hele dag en veel van de inhoud van de hartstikke dure capsule verloren gegaan.

ik vind wel dat Miele bij de productie van een volgende batch capsules daar even op moet letten.

Ikzelf let erop bij de volgende plaatsing van een capsule of er een rond gat aan het einde van de strip die je er uit trekt zit. Dat betekent dat de capsule niet geopend is omdat er een stukje van de strip achter gebleven is.

Ik ga eens kijken hoe het bij ons is. Ik ruik het wel een beetje in de was, maar lang niet meer zo sterk als in het begin.

Scroll naar boven
Scroll naar top