of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Advies nodig: Was niet droog op einde programma, wel na een tweede keer centrifugeren

Hallo iedereen,

Wij hebben sinds 4 jaar en 1 maand een WEI 875 WPS wasmachine.

Deze machine pompte reeds 113 500 liter was en verbruikte 1490 kWh, qua belasting kan ik niet ontkennen dat ze hard moet werken in ons gezin.

De laatste maanden viel op dat bij middelmatige en zware belasting de was veel vochtiger uit de machine kwam na het voltooien van gelijk welk programma in vergelijking met vroeger.

Hierbij maakt de trommel bij laag toerental geluid waarbij je weet dat er wat onbalans is. Eenmaal het toerental verhoogt stopt dit.

Ik heb het gevoel dat de machine niet meer haar volledig potentieel aan rotaties per minuut haalt.

Indien je op het eind van het programma nogmaals de machine laat centrifugeren is de was wel acceptabel droog.

Wat heb ik reeds gedaan:

- Reiniging programma laten draaien met azijn en soda kristallen.
- De pomp ontwaterd via de voorzien toegang, geen vervuiling gezien, enkel een mini beetje zand voor de schoepen van de pomp.
- Alle programma gebruikt met verschillende toertentallen = geen verschil in resultaat.
- De machine gecontroleerd op waterpas op alle zijden en diagonaal = staat volledige waterpas.
- De machine laten spoelen en de afvoerslang tijdens het pompen bij een emmer gehouden: hele mooie flow van water, duidelijk goed debiet van wegpompen.
- Eigenhandig de schokdemper vervangen door nieuwe originele onderdelen.

Momenteel zit ik wat te denken en hoop wat op extern input.
Zijn er bepaalde zaken die ik (best) nog controleer ?
Welke onderdelen kunnen aan de basis liggen van dit probleem ?
Zelf heb ik wel enkele ideeën maar toch eerst eens hier luisteren.

Ik wil vermijden een service technieker van Miele te moeten bellen.
Gezien ik technisch ben, is de machine demonteren, onderdelen uitbouwen en vervangen geen probleem.

Mocht iemand van jullie advies hebben wil ik deze graag toepassen met als doel het probleem te verhelpen.

Scroll naar boven